Pages

"Wahai Tuhan kami, anugerahkan kepada kami pasangan-pasangan dan zuriat keturunan kami, perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam / ikutan bagi orang-orang yang bertaqwa. Ya Allah.... Jadikanlah pasangan kami... Pembantu kami dalam melakukan ketaatan kepada-Mu... Kekalkanlah kasih sayang kami hingga ke syurga-Mu... Tunjukilah kami jalan keluar .... Terhadap masalah-masalah yang kami hadapi ....

Hanya kepadaMu tempat kami mengadu ... Engkau Maha Berkuasa membuka hati-hati manusia... Jadikanlah anak-anak kami zuriat yang soleh... Lembutkanlah hati-hati mereka ... Masukkanlah Nuur HidayahMu ke dalam hati mereka... Ya Allah , Ampunilah dosa kami di atas kelalaian kami dalam mendidik mereka mengenali-Mu... Jauhkanlah mereka daripada pengaruh-pengaruh... Yang merosakkan akhlak dan aqidah mereka... Jauhkanlah mereka daripada kawan-kawan yang jahat ... Kurniakanlah kami kekuatan untuk terus menasihati dan mendoakan mereka ... Jadikanlah mereka zuriat yang sentiasa menunaikan solat ... Jadikanlah mereka zuriat yang sentiasa ringan melakukan ketaatan kepada-Mu ... Jadikanlah mereka zuriat yang sentiasa mendoakan kami ketika kami berada di dalam kubur...."

aurat

aurat

Saturday, August 4, 2012

Rogol, Zina Dan Jimak

Perbezaan dan Persamaan
Tiga perbuatan ini adalah dikategori popular juga di dalam masyarakat kita. Saya cuba bawa pembaca mengenali dan mendalami persamaan, perbezaan dan ambillah sebagai titik tolak dalam diri untuk memerangi toghut, syirik (versi iblis), khurafat, jahiliyah dan bidaah dalam diri kita. Selamat berjuang...
1. Rogol, Zina dan Jimak

- persamaan

Persamaan rogol dengan zina dan jimak mungkin dari segi maksud seks iaitu memuaskan nafsu dengan memasukkan objek ke dalam kemaluan pihak lain dengan cara yang berbeza.

- perbezaan

Rogol ialah suatu tindakan agresif dan mendadak terhadap mangsa. Lazimnya dalam ertikata rogol, pemangsa dan mangsa tidak pernah mengenali antara satu sama lain seperti kes pecah rumah, kes conny ong and si najib, kes kanak-kanak bawah umur yang dirogol dan dibunuh. Ini mungkin rogol kelas pertama. Sudah jelas mangsa di paksa,diugut dan tanpa rela. Dalam sumbang mahram memang terdapat unsurrogol jika ayah merogol anak, anak tiri, abang merogol adik dan seumpamanya. Tapi bila ibu kandung bersetubuh dengan anak lelakinya sendiri seperti di negara jiran, itu ada adalah zina. Sudah pasti rogoltidak sama dengan cabul kerana tiada objek dimasukkan ke dalam kemaluan kerana cabul mungkin di kategori sebagai seks ringan iaitu meraba dan memegang tanpa rela.

Zina berlaku di antara orang yang mengenali, bercinta, bersaudara atau ahli keluarga atau membayar upah kepada pekerja seks.

Jimak dalam islam pula berlaku antara suami isteri yang bertanggungjawab antara satu sama lain dalam isu ini. Kedua-duasuami dan isteri termaktub di dalam persetujuan dan di dalam status boleh, harus dan wajib meminta, menerima, merela@memaksa diri , memberi dan mendapatkan seks bersesuaian dengan terma dan konteks ijabkabul dan sebagaipasangan hidup. Contohnya, si isteri boleh meminta jika tak dapat atau tak cukup puas, boleh memaksa suami jika mahu seperti berada di atas perut suami di tengah malam tanpa suami sedari. Si suami tidak boleh berkata apa jika itu berlaku kerana itu hak isteri untuk mendapatkan seks.

Penggulungan

Benar telah terdapat suatu undang-undang yang membolehkan si isteri mendakwa si suami kerana merogolnya dan boleh di penjara 5 tahun. Inilah kerisauan agong para pencinta pemilik agama islam iaitu si hamba atau manusia mahu menjadi Tuhan secara sedar dan tidak sedar. Pada suatu masa dulu kita hanya risaukan maksiat, kejahilan dan bidaah umat tapi sekarang manusia mahu menjadi Tuhan dan boleh menentang Tuhan yang satu.

Kesimpulan Mudah Wahai Pembaca

Jika benar si suami boleh di dakwa sebegini rupa setelah mendapat persetujuanbersama untuk hidup dan menikmati jimak. Apa bezanyasi pelacur, diajuga boleh mendakwa pelanggannya kerana merogolnya walaupun telah mendapat pertujuan untuk seksmelalui pembayaran atau imbuhan atau mungkin si penzina mengubah cerita mengatakan ia di rogol.

Wahai si 9 akal, janganlah biar si 1 akal bekerja dengan bebanan seperti manusia yang mempunyai 9 akal untuk mempertahankan hak mereka. Kita lindungi mereka dan kesucian mereka dengan 9 akal kita.

Selamat ber 9 akal... ... 

No comments:

Post a Comment

Translate

Muhasabah Diri Sebelum Tidur

"Sabda Rasulullah :"Barangsiapa memaafkan kesalahan saudaranya yang Islam, Allah akan mengampuni dosa-dosanya pada hari Kiamat..."
(Hadis Riwayat Ibn Hibban)

بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوتُ
Bismikallahumah Ahya Wa'amut...