Pages

"Wahai Tuhan kami, anugerahkan kepada kami pasangan-pasangan dan zuriat keturunan kami, perkara-perkara yang menyukakan hati melihatnya, dan jadikanlah kami imam / ikutan bagi orang-orang yang bertaqwa. Ya Allah.... Jadikanlah pasangan kami... Pembantu kami dalam melakukan ketaatan kepada-Mu... Kekalkanlah kasih sayang kami hingga ke syurga-Mu... Tunjukilah kami jalan keluar .... Terhadap masalah-masalah yang kami hadapi ....

Hanya kepadaMu tempat kami mengadu ... Engkau Maha Berkuasa membuka hati-hati manusia... Jadikanlah anak-anak kami zuriat yang soleh... Lembutkanlah hati-hati mereka ... Masukkanlah Nuur HidayahMu ke dalam hati mereka... Ya Allah , Ampunilah dosa kami di atas kelalaian kami dalam mendidik mereka mengenali-Mu... Jauhkanlah mereka daripada pengaruh-pengaruh... Yang merosakkan akhlak dan aqidah mereka... Jauhkanlah mereka daripada kawan-kawan yang jahat ... Kurniakanlah kami kekuatan untuk terus menasihati dan mendoakan mereka ... Jadikanlah mereka zuriat yang sentiasa menunaikan solat ... Jadikanlah mereka zuriat yang sentiasa ringan melakukan ketaatan kepada-Mu ... Jadikanlah mereka zuriat yang sentiasa mendoakan kami ketika kami berada di dalam kubur...."

aurat

aurat

Monday, July 16, 2012

Bencikan yahudi??...Hayati ayat ini..


Assalamualaikum...^^

Pernah seorang penguasa Yahudi berkata bahawa mereka tidak takut kepada umat Islam kecuali apabila bilangan umat Islam ysng solat Subuh brjemaah sama banyaknya dengan semasa solat Jumaat... wallahuaa'lam

Bencikan yahudi??...Hayati ayat ini..

Surah Al-Baqarah: 120

"Dan tidak sesekali Yahudi & Kristian akan meredhai kamu (wahai umat Islam) selagi kamu tidak mengikut cara hidup (termasuk agama) mereka."

Bagaimana caranya untuk menjatuhkan Yahudi? Demonstrasi?? Boikot barangan Yahudi??...
Betul.. Cara itu betul..

Tapi ada lagi cara yang lebih berkesan dan patut kita utamakan. Iaitu:

*Elakkan pergaulan bebas.
*Bimbing mereka yang tidak menutup aurat supaya menutup aurat.
*Tinggalkan arak (khamr), zina dan judi yang haram disisi Islam.
*Tinggalkan hedonisme (egangan atau keseronokan atau kesenagan hidup. Dengan erti lain mereka mengamalkannya beranggapan bahawa kesengan dan kenikmatan adalah merupakan tujuan hidup)
*Tinggalkan setiap perkara bidaah dhalalah (yang keji) dan tinggalkan segala maksiat.

'conclusion'nye...Tinggalkanlah cara hidup Yahudi... Amalkan gaya hidup Islam...
InsyaAllah, kita akan memperoleh kemenangan.
Jangan kita hanya boikot barangan mereka saja....Boikot sekali cara hidup mereka yang sudah kita amalkan sejak sekian lama...

Sambungan surah Al-Baqarah ayat 120:

"Katakanlah kepada mereka (kaum kafir itu), sesungguhnya cukuplah bagi kami petunjuk daripada ALLAH (Al Quran). Tetapi, jika kamu (umat Islam) masih mahu mengikut mereka (kaum kafir itu) setelah datang kepada kamu (petunjuk dan peringatan), maka perbuatlah sedemikian, namun kamu tidak akan mendapati bantuan dan pertolongan ALLAH bagi kamu."

Nauzubillah....

Sekadar perkongsian dan renung-renungan...

Wallahuaa'lam~ =)

http://genta-rasa.com/2010/06/05/mari-demonstrasi-hari-hari/

No comments:

Post a Comment

Translate

Muhasabah Diri Sebelum Tidur

"Sabda Rasulullah :"Barangsiapa memaafkan kesalahan saudaranya yang Islam, Allah akan mengampuni dosa-dosanya pada hari Kiamat..."
(Hadis Riwayat Ibn Hibban)

بِاسْمِكَ اللّهُمَّ أَحْيَاوَأَمُوتُ
Bismikallahumah Ahya Wa'amut...