Pages

Wednesday, July 31, 2013

HEBATNYA '' SUBHANALLAH WABIHAMDIHI "

(( ¤¤ HEBATNYA '' SUBHANALLAH WABIHAMDIHI " ¤¤ )) 

Bismillahirrahmanirrahiim.. 

Kalimah Tasbih itu sangat mudah kita ucapkan, tetapi mempunyai dampak yang luar biasa dalam kehidupan. Berikut di dalam hadits-hadits Rasulullah SAW yang menjelaskan betapa dahsyatnya kalimah " SUBHANALLAH WABIHAMDIHI... 

(1). " MENGHILANGKAN KETAKUTAN... "
 Barangsiapa yang malam-malamnya digelisahkan oleh fikiran, Barang siapa yang pelit untuk berinfak dan takut di serang musuh, maka banyak-banyaklah membaca " SUBHANALLAH WABIHAMDIHI " karena kalimat itu dicintai Allah daripada menginfak segunung emas dan perak di jalan Allah, " ( HR. Thabrani ).. 

(2). " MENGHAPUS SEMUA DOSA... " 
 Barangsiapa yang mengucapkan " SUBHANALLAH WABIHAMDIHI " 100 x sehari, maka kesalahannya di hapuskan walau sebanyak buih di lautan . " ( HR.Bukhari dan Muslim ).. 

(3). " MENJADI TANAMAN DI SYURGA.. " Barangsiapa yang mengucapkan " SUBHANALLAH WABIHAMDIHI " Maka baginya disiapkan tanaman pohon kurma di Syurga." ( HR. Ibnu Hibban ). 

(4). " KALIMAT PALING AFDHAL PILIHAN ALLAH.. " Rasulullah SAW ditanya : kata-kata apa yang paling afdhal...?? " Rasulullah SAW Menjawab : kalimat yang dipilih ALLAH untuk para Malaikat-Nya dan hamba-hamba-Nya adalah : SUBHANALLAH WABIHAMDIHI " ( HR. Muslim )

No comments:

Post a Comment